Offerte aanvragen

Wilt u geheel vrijblijvend een offerte ontvangen?

Offerte aanvragen

Voorbeeldrapport

Vraag een gratis voorbeeldrapport aan.

Voorbeeldrapport

IvoMar Koopindex ®

IvoMar Koopindex ®

De IvoMar Koopindex ®

U wilt natuurlijk weten wat de consument van uw product vindt en of uw product een succes wordt. Voor deze (en andere) vragen hebben wij  betrouwbare indices ontwikkeld, zoals de IvoMar Koopindex ®. Deze index wordt gebaseerd op de vraag naar de koopintentie. In de IvoMar Koopindex ® worden de volgende groepen opgenomen:
1. Zij die het product zeker zullen kopen.
2. Zij die het product zeer waarschijnlijk zullen kopen.
3. Zij die het product waarschijnlijk zullen kopen.

Alle overige respondenten (twijfelaars en zeker niet-kopers) worden dus niet in de IvoMar Koopindex ® meegenomen. De IvoMar Koopindex ® heeft een waarde tussen de 0 en +100.

Potentie

De IvoMar Koopindex ® geeft het potentieel van een product aan. Of deze potentie daadwerkelijk wordt gerealiseerd, is afhankelijk van onder meer bekendheid, verkrijgbaarheid, out of stock-situaties, etc. De norm waar de IvoMar Koopindex ® aan moet voldoen, kan per productgroep verschillen. De IvoMar NormBase ® levert exacte normen. Bij food hanteren we globaal de volgende criteria:

IvoMar Koopindex ® < 20: Zelfs met een zware marketinginspanning is het niet waarschijnlijk dat dit product tot de blijvers in het schap zal behoren. Het product is óf niet interessant genoeg óf te duur, of beide.

IvoMar Koopindex ® tussen de 20 en 40: Succes van het product zal in grote mate afhangen van het succes van de marketinginspanning.

IvoMar Koopindex ® > 40: Dit product zal een succes worden en zal zelfs zwakke elementen in de marketingmix kunnen overleven.

In voorkomende gevallen wordt de IvoMar Koopindex ® op basis van een vijfpuntsschaal berekend. De normen zoals hierboven omschreven kunnen worden aangehouden.