Offerte aanvragen

Wilt u geheel vrijblijvend een offerte ontvangen?

Offerte aanvragen

Voorbeeldrapport

Vraag een gratis voorbeeldrapport aan.

Voorbeeldrapport

IvoMar Incrementality test ®

Nieuwe smaakvariant: introduceren of niet?

U heeft al enige tijd een succesvol product en overweegt een line extension te introduceren. Belangrijke vraag is dan natuurlijk: worden daarmee daadwerkelijk nieuwe kopersgroepen bereikt, of gaat de nieuwe afzet ten koste van de bestaande variant? Maar ook: introduceren we één line extension, of meerdere? Op dit soort vragen kan nu een eenvoudig antwoord worden verkregen via de IvoMar Incrementality Test ®.

Wat is de IvoMar Incrementality Test ®?

Bij de introductie van een line extension is het van belang dat de nieuwe variant niet alleen voor een hogere afzet zorgt, maar ook dat deze niet, of zo min mogelijk, ten koste gaat van de bestaande variant(en). Immers: liever één product dat goed verkoopt dan twee die matig verkopen. Kernvragen zijn dan ook: hoeveel nieuwe omzet levert het op? En hoeveel van de bestaande omzet lever ik in?

De Incrementality Test ® is een onderzoeksvorm waarbij de respondent meerdere producten beoordeelt. Door een uitgebreide analyse van de gegeven antwoorden wordt inzichtelijk gemaakt uit hoeveel producten het assortiment dient te bestaan en welke concrete varianten dit dan zouden moeten zijn.

Waarvoor gebruiken?

De Incrementality Test ® helpt bij het beantwoorden van de belangrijkste assortimentsvragen:
1. Uit hoeveel varianten moet mijn assortiment bestaan?
2. Welke (combinatie van) varianten moet ik voeren? 

Wilt u weten in welke mate het zinvol is nog een extra variant aan een bestaande range toe te voegen, dan is de Incrementality Test ® dus de aangewezen manier. Ook de vraag of één van de bestaande varianten al dan niet door een nieuw ontwikkelde variant moet worden vervangen, kan op eenvoudige wijze worden beantwoord.

Hoe gaat het in z’n werk?

De Incrementality Test ® kan zowel online via het IvoMar iPanel ® worden uitgevoerd als via een locatieonderzoek. Naar keuze kan alleen het concept worden meegenomen, alleen het fysieke product, of de combinatie van die twee.

IvoMar Incrementalitytest ®
Incrementality: Hoeveel nieuwe kopers ga ik bereiken?