Offerte aanvragen

Wilt u geheel vrijblijvend een offerte ontvangen?

Offerte aanvragen

Voorbeeldrapport

Vraag een gratis voorbeeldrapport aan.

Voorbeeldrapport

Veldwerkapparaat

Veldwerkapparaat

Veldwerk

Voor onderzoek op locatie en in-home beschikt IvoMar over een eigen veldwerkapparaat van circa honderdveertig enquêtrices/enquêteurs. Omdat met het veldwerk mede de kwaliteit van het onderzoek wordt bepaald, vinden we het erg belangrijk om dit in eigen hand te hebben. We sturen derhalve continu bij op kwaliteit en leiden onze enquêtrices/enquêteurs zelf op middels een zelf ontwikkeld trainingstraject. 

Andere kenmerken van ons veldwerkapparaat zijn:

  1. Voor deze onderzoeken werken we met ‘verse’ respondenten die ter plekke worden geselecteerd, dus géén panel.
  2. We beschikken over enquêtrices/enquêteurs en locaties verspreid over heel Nederland en hebben in ruim veertig steden mogelijkheden om onderzoek uit te voeren. Onderzoeken worden standaard op meerdere plaatsen in Nederland uitgevoerd, zodat een representatieve verdeling over Nederland wordt verkregen.
  3. We zorgen voor persoonlijke selectie en training van enquêtrices/enquêteurs.
  4. Er vindt een continue kwaliteitscontrole van het veldwerk plaats. Van ieder onderzoek wordt bijvoorbeeld minimaal 15% van de respondenten nagebeld met onder andere de vraag hoe men het onderzoek vond verlopen en wat hun mening was over de enquêtrices/enquêteurs.
  5. We werken niet met studenten of uitzendkrachten, omdat deze groepen vaak slechts voor kortere periode willen werken.
  6. De weigering van deelname bij locatieonderzoeken, nadat de selectievragen zijn gesteld, is minder dan 10%.
  7. De respons van schriftelijk in-home onderzoek is minimaal 70%.

 

Panelleden

IvoMar beschikt over een eigen internetpanel, het IvoMar iPanel ®, om online onderzoek uit te voeren, bijvoorbeeld het testen van concepten of het in-home testen van producten. Het IvoMar iPanel ® bestaat uit bijna tienduizend leden en is nog steeds groeiende.

Het IvoMar iPanel ® kent een drietal unieke eigenschappen en onderscheidt zich daarmee van andere panels:

  1. De panelleden worden geworven bij andere onderzoeken van IvoMar: bij locatieonderzoeken of in-home onderzoeken worden respondenten gevraagd om lid te worden van ons panel. Dit betekent dat we precies weten wie er lid wordt en dat de respondenten ook gemotiveerd zijn mee te doen aan ons type onderzoek. Adressenbestanden inkopen of werven via algemene websites om een zo groot mogelijk panel te hebben, is niet onze aanpak, daarmee wordt de kwaliteit van het panel verlaagd en worden veel beroepsrespondenten binnengehaald.
  2. IvoMar houdt zich alleen bezig met concept- en productonderzoek en derhalve hebben onze panelleden alleen te maken met dit soort onderzoeken. We weten dat dergelijke onderzoeken door de panelleden als leuk en interessant worden ervaren, in tegenstelling tot een uitgebreid onderzoek naar bijvoorbeeld verzekeringen. Hierdoor blijven onze panelleden gemotiveerd om aan onze onderzoeken mee te doen.
  3. Van alle panelleden weten we veel over hun product- en merkgebruik. Zo weten we bijvoorbeeld welke chips in het huishouden wordt gegeten, hoe vaak, welke merken en welke smaken. Dit maakt dat we veel gemakkelijker en sneller allerlei doelgroepen/selecties voor onderzoeken kunnen samenstellen en dus ook specifiekere doelgroepen kunnen selecteren. We kunnen dit doen, omdat IvoMar zich alleen met concept- en productonderzoek bezighoudt.