Offerte aanvragen

Wilt u geheel vrijblijvend een offerte ontvangen?

Offerte aanvragen

Verpakkingsonderzoek

Verpakkingsonderzoek

Wijzigingen op een bestaande verpakking, een geheel nieuw verpakkingsdesign, of een compleet nieuwe verpakkingsvorm zijn mogelijke voorbeelden van een verpakkingsonderzoek. 

Verpakkingsonderzoek geeft onder andere op de volgende belangrijke vragen antwoord: 

1. Wat is de potentie van uw nieuwe verpakking?
2. Wat is de aantrekkelijkheid en ‘opvallendheid’ van uw verpakking (onder meer qua design)?
3. Wat zijn de sterke kanten?
4. Op welke punten kan het eventueel nog verder worden verbeterd?
5. Hoe wordt het gebruiksgemak beoordeeld? Te denken valt hierbij aan bijvoorbeeld openen en sluiten, grip, vers houden van het product, opberggemak in koelkast, etc.
6. Welke prijs kunt u vragen voor de verpakking?

De resultaten van verpakkingsonderzoek stellen u in staat uw verpakking, indien nodig, te verbeteren, zodat u uw kansen op een succesvol product vergroot.

Ook is het mogelijk, indien van toepassing, de oude verpakking mee te nemen in een verpakkingsonderzoek, zodat een heel duidelijk beeld wordt verkregen van de verschillen tussen oud en nieuw.

Een online verpakkingsonderzoek heeft meestal als insteek het design van een verpakking. Is het belangrijk dat een respondent de fysieke verpakking beoordeelt, dan is een verpakkingsonderzoek op locatie de beste optie. Voordeel van deze opzet van verpakkingsonderzoek is, dat men de verpakking onder andere kan vastpakken, gebruiken (door bijvoorbeeld een glas in te schenken) en een juist beeld krijgt van de grootte van een verpakking (bij online onderzoek is dit laatste lastiger). Tot slot bestaat ook de mogelijkheid om een verpakking middels in-home onderzoek (IvoMar Script ®) te laten beoordelen. Hierbij wordt de verpakking gedurende meerdere dagen in de thuissituatie gebruikt en wordt een op de praktijk gebaseerde beoordeling verkregen.