Offerte aanvragen

Wilt u geheel vrijblijvend een offerte ontvangen?

Offerte aanvragen

Conceptonderzoek

Conceptonderzoek

Productontwikkeling begint vaak met een idee, een concept. Reeds in deze vroege fase van productontwikkeling kan worden gekeken naar de potentie van het product.

Conceptonderzoek geeft onder andere op de volgende belangrijke vragen antwoord: 

1. Wat is de potentie van uw concept?
2. Wat zijn de sterke kanten?
3. Op welke punten kan het eventueel nog verder worden verbeterd?
4. Wat is de belangrijkste doelgroep voor uw concept?
5. Wat is de optimale prijs?

De resultaten van conceptonderzoek stellen u in staat uw concept, indien nodig, te verbeteren, zodat u uw kansen op een succesvol concept vergroot. Bij meerdere ideeën voor het zelfde nieuwe product, kunnen deze concepten tegen elkaar worden afgezet in een conceptonderzoek om zo vast te stellen welk concept de meeste potentie heeft, of bijvoorbeeld het beste aansluit bij de gewenste doelgroep.

Ook onderzoek naar reeds geïntroduceerde, wellicht tegenvallende, concepten kunnen tot nieuwe inzichten leiden en het concept mogelijk een tweede kans geven.

Een online conceptonderzoek kan snel en eenvoudig van opzet zijn middels onze IvoMar IntroScan ®, waarbij de meest relevante aspecten worden meegenomen en de resultaten worden vergeleken met een benchmark. Ook is het mogelijk een uitgebreid conceptonderzoek uit te voeren, waar de IvoMar IntroScan ® wordt geïntegreerd. Een andere mogelijkheid van conceptonderzoek is het betrekken van het fysieke product in het onderzoek, waarbij de respondent eerst een beoordeling geeft over het concept en vervolgens het fysieke product beoordeelt. Met een dergelijke opzet wordt de ‘fit’ tussen concept en product beoordeeld.