Offerte aanvragen

Wilt u geheel vrijblijvend een offerte ontvangen?

Offerte aanvragen

Voorbeeldrapport

Vraag een gratis voorbeeldrapport aan.

Voorbeeldrapport

In-home onderzoek

In-home onderzoek

Wat is in-home onderzoek?

In-home onderzoek via de IvoMar Script methode (Script: Schriftelijke in-home producttest) is uiterst betaalbaar onderzoek bij de consument thuis. Want alleen in de huishoudomgeving wordt de meest objectieve productbeoordeling gemeten, inclusief de praktijkgerichte invloed van huisgenoten. 

Hoe gaat in-home onderzoek in zijn werk?

Wij selecteren onze respondenten in een groot aantal winkelcentra in Nederland. Daar krijgen zij, indien zij aan de selectiecriteria voldoen, een product mee om thuis te proberen. Zo’n product kan een voedingsartikel zijn maar natuurlijk ook een verzorgingsproduct. Respondenten proberen het product thuis en vullen daar de vragenlijst in. Deze sturen ze na een aantal dagen in de door ons bijgesloten portvrije antwoordenvelop naar ons retour. Tien dagen na aanlevering van de producten ontvangt u ons rapport. De resultaten van in-home onderzoeken worden altijd opgenomen in de IvoMar Normbase ®.

Wat zijn de belangrijkste voordelen van in-home onderzoek?

1. Producten worden uitgeprobeerd op een normaal, natuurlijk moment waarop ze normaal gesproken ook worden geconsumeerd.
2. Er vindt geen beïnvloeding door interviewers plaats.
3. Er is voor de respondent geen tijdsdruk.
4. In-home onderzoek levert doordachte en eerlijke antwoorden.
5. De gegeven mening vertolkt de typische huishoudmening.
6. Voor elk onderzoek worden weer nieuwe 'verse' respondenten geselecteerd.
7. In-home onderzoek kent een zeer lage 'non-respons' rate.

Waarvoor kan ik in-home onderzoek o.a. gebruiken

In-home onderzoek kan bijvoorbeeld worden ingezet voor:
1. Conceptbeoordeling/verpakking/naamgeving.
2. Acceptatie van het fysieke product.
3. Potentie/prijzen/koopintentie.
4. Voorkeursmeting.

Wie kunnen in een in-home onderzoek worden betrokken?

Voor een onderzoek kan elke doelgroep in Nederland en/of België worden geselecteerd. Naast de respondenten die voor het onderzoek worden geselecteerd, kunnen ook hun eventuele partners en/of kinderen middels aparte vragenlijsten in het onderzoek worden betrokken.